سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شورک چه بلند وبام شورک چه بلند......

قرآن سوزی ، بازی پرسپولیس و تکرار یک حقیقت تاریخی

شاید توی نگاه اول کسی نتونه رابطه بین سه موضوع بالا رو باهم پیدا کنه اما اگر حوصله داشته باشید یه چیزهایی روشن میشه ان شااله....

 

الان که شروع به نوشتن کردم داره بازی پرسپولیس و الهلال پخش میشه و با اینکه استقلالی هستم آرزوی قلبیم اینه که تیم ایرانی بتونه تیم منصوب به شیخک های عربی رو شکست بده ، اما اصل موضوع،خبر ناراحت کننده سوزانده شدن قرآن توسط کشیش آمریکایی هستش،به ذهنم رسید یه موضوع تاریخی رو براتون بگم تا در پایان شاید شما هم با من هم عقیده بشید.به موارد زیر توجه کنید:

_ در سال 1610 میلادی در یکی از تالارهای مقر پاپ در رم،گالیله درحالیکه زانو زده بود از ادعای خود در مورد کروی بودن و حرکت زمین و سایر سیارات در حالیکه بر روی کتاب مقدس مسیحیان دست گذاشته بود توبه کرد.

_بزرگان کلیسا مدعی بودند که این نظرات گالیله بر خلاف نظر کلیسا و کتاب مقدس می باشد و در صورتیکه گالیله توبه نکند سوزانده خواهد شد.

نتیجه:بزرگان کلیسای قرون وسطا هر منطق و حقیقت علمی را باسوزاندن پاسخ می دادند

_در یک بازه زمانی نسبتا طولانی تعداد زیادی از سردمداران به اصطلاح رنسانس در اروپا و ......از جمله مارتین لوتر،ژان فرنل و ....نظریات کلیسا را رد کرده و با ارائه نظریات جدید از کلیسا ها و پاپها و نظریات آنها برائت جستند.

_ادعاهای روشنفکرانه آنها همچنان هم ادامه دارد.

_از حول و حوش 10قرن قبل تر از گالیله (کمتر یا بیشتر)قرآن مجید،معجزه جاودانه پیامبر رحمت بر بسیاری از مسائل علمی ازجمله کروی بودن زمین تاکید دارد.

_این چیزی است که عیان است نیازی به بیان نیست

_در این یکی دوسال اخیر دیدیم که تری جونز کشیش مریض آمریکایی با سوزاندن قرآن فلب مسلمانان جهان را آزرده است.

_در پیشگاه خدا توبه می کنم از این مقایسه ضعیف خودم(نظر گالیله با معجزه عظیم) اما برای بیان مطلب چیز مناسب تری به ذهنم نرسید.

_نتیجه نهایی اینکه در قرن 21یعنی بعد از گذشت 400سال از ماجرای گالیله هنوز هم مدعیان آزادی بیان و دمکراسی هنوز هم تحمل منطق شیوای اسلام را ندارند و با پیروی از اجداد قرون وسطایی خود علم را با آتش جواب می دهند یعنی افکارشان هنوز قرون وسطایی و عقب مانده و .....

_اما رابطه موضوع با بازی پرسپولیس اینه که تیم مقابل یعنی الهلال جیره خور شیخکهای عربستانی هستش که با ادعای اینکه ما همیشه خادم الحرمین هستیم در مقابل این همه اهانت به قرآن خم به ابرو نمی آورند که مبادا به گوشه قبای اربابان صهیونیست بر بخورد.

_عجل لولیک الفرج


ارسال شده در توسط مهدی اسداله